sunnuntaina, kesäkuuta 20, 2010

Kisa-analyysi

Oon tehnyt tässä nyt päivän tiukkaa analyysiä eilisestä (numero)friikki kun olen. Kuten ajattelinkin, pyöräily oli huonoin laji, koska siinä olin huonoimmassa kolmanneksessa kaikista kisailijoista. Pari sijaa olis voinut parantua, jos en sössisi niin paljoa vaihdossa, koska se takin pukeminen vei oikeasti sata vuotta (ja vaihtoaika on mukana pyöräajassa). Yllätys tuli sitten kuitenkin siinä, että uinnissa mahduin siihen parempaan puoliskoon koko lössistä. Siis anteeks mitä? Minä, joka puolitoista vuotta sitten en olis jaksanut uida koko matkaa edes vaparia? Minä joka uin varmaan aika paljon ylimääräistäkin, kun en edes tähystänyt? Siis minä, joka ei saanut edes osallistua kaikkiin reeneihin Tanskassa, kun olin liian hidas. Ehkä haukipelko siivitti tähän menestykseen, tai sitten olen oikeasti treenannut. Ja oonhan mä oikeasti uinut aika paljon kyllä, vaikka toi avovesiuinti onkin ihan jotain muuta kuin hallissa lilluminen. Mutta jäin parhaasta uijasta noin 1,75 minsaa ja Århusissa jäin 200m:n testissä melkein saman verran parhaalla. Sitten juoksuun, eli mun parhaaseen lajiin. Tai siis siihen lajiin, jonka luulin olevan mun paras laji. Sijoitus juoksussa oli kyllä huonompi kuin uinnissa! Eli lisää yllätyksiä. Eli olin just siinä puolenvälin alapuolella. No, toki vielä jouluna uin viikossa enemmän kilometrejä kuin juoksin ja juoksutreeniä tänä vuonna näemmä 32 tuntia, uintia 72, että kai sillä on jotain vaikutusta. Pitäis ehkä sittenkin vähän kiinnittää huomiota siihen juoksuunkin, kun tähän asti oon aatellut, että kyllä se sieltä löytyy ja kyllä se siitä paranee, kun käy vähän iltarasteilla. No ei varmaan löydy, jos tarvon eksyneenä joillain soilla tuntikaupalla itku kurkussa. Mutta kun (ei jos, vaan kun) polvi on kunnossa, niin kyl mä sit taas juoksen enemmän, koska juoksua ei voita edes matonpesu! Sitten niitä kuvia, karsin monta, joissa näytin possulta.

Strippauskuva iloksenne.

Mut nyt se jo pukee.

Lähtö. Oon toinen (tai kolmas) oikealta, turkoosi hiha näkyy. Pää on vedessä, hyvä minä!

Aika pitkäks se letka veny. Lienen kuvassa jossain, koska ihan niin pahasti en varmaankaan uinut vinoon, että olisin rajauksen ulkopuolella.

Siis mähän näytän ihan vakavastiotettavalta kilpailijalta! Huomaa märkäpuvussa oleva kiva kukka, josta erottaa, et oon tyttö :)


Katastrofivaihto. Kaikki kuvassa näkyvät numerolaput ui mua hitaammin. Miten oikeesti toi nelonen voi jo mennä tuola pyörällä, kun se oli uinnissa puol minuuttia mua hitaampi ja mulla ei oo vielä ees kypärää päässä ja eka kenkä vasta menossa jalkaan? Eikä mun tarvinnut edes säätää numeron kanssa, kun jätin sen märkäpuvun alle.

Vaihdot suoritettu. Mun kotona on samanlaista sekamelskaa miltei aina. Rivin vikana olemisessa on se hyvä puoli, että voi levittäytyä ihan mielin määrin. Silviassakin on muuten kukkia ja lenkkareissa vaaleenpunasta, joten varusteet oli just sopivat. Mä en kyllä ees tykkää vaaleenpunasesta...

Maalissa, väsyneenä, onnellisena ja äärimmäisen typerän ilmeen omistavana. On sitä jossain mudassa selvästi kahlattu.

Kiitokset kuvaaja/ille.

7 kommenttia:

Fjurious kirjoitti...

Kylläpäs oli hyviä kuvia... Possulta et näyttänyt muissa kuvissa, paitsi siinä missä sulla oli ennen starttia uimalakki. Muuten possuvastuu on kummipojalla!

Treenailehan juhannuksena ahkerasti! Ota mukaan vaikka soututreeni.

Päpä kirjoitti...

oon mä susta huonompiakin kuvia nähnyt kun toi vika :D
Juhannuksena vaan kamppeet mukaan ja harjottelet sitä vaihtoo oikein urakalla :) mä voin tulla pukeen sen märkkärin useampaan otteeseen sun päälle...

Kipa kirjoitti...

Mulla on kyllä ihan huippuja kavereita ja sisko, kun ootte ihan vilpittömän innoissanne näistä mun harrastamisista ja autattekin vielä :)

MRI-kuvatkin löytyi vihdoin kahden tunnin penkomisen jälkeen ruuvipussista. Jollakin logiikalla se oli nähtävästi täydellinen sijoituspaikka, kuten mikro ananaspurkille.

Fjurious kirjoitti...

Muistelenpa noita täydellisiä säilytyspaikkoja. kun laitoin ne työkalut muuton yhteydessä samaan baarikaapin sisällön kanssa.
Logiikkana se, että opiskelija muuttaa tietyt asiat ekana ja silloinhan ne työkalut olis löytyneet heti... Joten muutettavaa sänkyähän ei purettu vaan kannettiin pihojen halki kokonaisena.
Ja kyllä, SAIN palautetta.

perttu kirjoitti...

Hieno raportti eka kisasta ja hyviä kuvia. Tuli melkein oma eka yritys mieleen.

Aika harvat triathlonharrastajat osaa uida oikeesti hyvin, joten kyllä siellä uinnissa aina jotenkin pärjäilee mukana kunhan osaa kellua (ja siinäkin auttaa kumipuku). Vielä kun uintimatkat on suhteessa aika lyhyitä niin siinä ei ehdi kovin ratkaisevia eroja syntyä muuta kuin peesivapaissa kisoissa silloin kun olisi ehdittävä ihan toisten imuun ajelemaan.

Pia [Kaukomara] kirjoitti...

Hienot kuvat ja raportti. Sitä en vaan ihan ymmärtänyt että mitä siellä Århusin testissä oikein tapahtui. Vaihtoharjoittelu olisi varmaan hyödyllistä.

Kipa kirjoitti...

Pia: Eipä sielä mitään sen kummempaa tapahtunut kuin, että hävisin sielä, hallissa uidussa 200m:n testissä melkein yhtä paljon kuin nyt tuola 300m:n uinnissa parhaimmille. Ja toi eka vaihto tuntuu musta kyllä aika hankalalle, mutta mitä pitempi matka, sitä vähemmänhän niillä vaihdoilla on merkitystä.