torstaina, kesäkuuta 17, 2010

Kipa-rucola 0-2

Typerät salaatit ovat olleet jo kohta kolme viikkoa tollasia säälittäviä kolmen sentin ruohoja. Kuolisivat edes, niin ei tarttis kastella niitä.

Tänään kävin lenksuttamassa, otin ihan mittarinkin mukaan, kun vielä on ollut vähän nuhainen olo, minkä vuoksi eilinen ja tiistai vielä lepäiltiin venyjä lukuunottamatta. No, mittari päätti olla toimimatta, aluksi syke oli 105% maksimista, tähän ei auttanut, vaikka otti sen sykevyön poiskin vaan 105% näkyi ruudussa. Sitten se tippui 45%:n. Yleensä mulla on ongelmana, että syke ei löydy ja joittenkin sähkölinjojen kohdalla se mittari sekoaa usein, mutta nyt toi omituisuus jatkui ainakin vartin. Sitten mittari toimikin hetken, mutta välillä se kyllä jumitti ties mihin lukuihin moneksi minuutiksi. Taidan jättää siis sykevyön tästä eteenpäin kotiin taasen, en mä sitä niin kauheesti muutenkaan oo käyttänyt. Lenkillä kyllä huomas, että olo ei oo ihan priima, toivottavaksi lauantaiksi paranee, koska jos olo on kuin tänään, niin mua saa kyllä odotella maaliin aika pitkään. Polvi ei oo muuten pitkään aikaan tullutkaan kipeäksi lenkillä, mutta nyt sekin sitten päätti mennä pahaksi. Hame oli silti kiva yhä edelleen mutta lenkkarit olikin maanantain jäljiltä vielä ehkä vähän mutaiset, mikä haittasi selvästi mun juoksueleganssia.

Oon alkanut muuten panikoimaan lauantaita. Ensinnäkin huolettaa, että jos en nyt oo vielä palautunut flunssasta. Toiseks huolettaa se, että en oo treenannut oikeen kahteen viikkoon mitään ja olo on vähän löysä. Kolmanneks huolettaa se, että pyörä ei edelleenkään liiku lujaa, en oo ikinä uinut avovesiuintia niin, että tähystäisin (tää piti opetella tällä ja viime viikolla) ja potkut on ihan syvältä. En osaa potkia 6-tahtia märkäpuvulla, kun se kelluttaa niin paljon ja 2-tahtia en oo harjoitellut miesmuistiin. Ja ei se juoksukaan oikein taas suju. Ja entäs se polvi? Sitten on tietysti myös muita lisähuolia, eli miten ihmeessä muistan ottaa kaiken tarpeellisen sälän mukaan? On luvattu myös kohtuu kamalaa keliä, joten jäädynkö ja mitä edes puen päälleni? Mitä jos hukun? Onko sielä järvessä haita tai varpaita pureskelevia haukia? Ja pitääkö sinne järveen hypätä ja jos näin on, niin miten selviän siitä niin, että uimalasit pysyy silmillä ja ei ala vuotamaan? Mitä jos märkäpuku jää taas kerran jumiin ranteisiin? Ja mitä jos oon ihan viimeinen tai katkean juoksuosuudella ja sitten nolottaa?

Yks juttu mitä en panikoi, on reitti. En voi eksyä siltä, koska tunnen sen jo. 300 m:n uinnissa en kai edes minä voi eksyä, vaikka vähän meniskin vinoon. Ja yksi superbonus on, että mulla on autosponsori ja ei tarvi polkea paikalle ja erityisesti ei tarvitse polkea takaisin. (Sari ja Mako ja tuleva olympiavoittaja, tässä olis paikka teidän mainokselle ;)

Kiskoakin olen jo ajatellut huolestuneena, koska edellisten ongelmien lisäksi tulee nää eksymisjutut kuvioihin. Ensinnäkin mun pitäis osata ajaa Turkuun perjantaina. Ja Turusta sinne Kiskoon lauantaina ja sillon ei oo varaa pahemmin eksyä, täytynee lähteä tosi ajoissa. Ja miten ikinä löydän sieltä Kiskosta takaisin Tampereelle? Ja entäs kisassa? Tyhmänä menin lukemaan jotain kuvauksia reitistä ja sanottiin et pyöräreitti on mäkinen. Ou-nou, en oo tehnyt mitään ylämäkien eteen pitkään aikaan pyöräilyssä. Ja sitten sielä jotenkin ajetaan kaks kiekkaa ja jos oikein tajusin sille tokalle kierrokselle koukataan jo ennen vaihtoaluetta ja tässä moni on ajanut harhaan. Selvä mokan paikka, toisaalta jos ehtisin ajoissa paikalle, niin ehkä voisin käydä katsomassa tätä kohtaa etukäteen, jos se olis merkitty jotenkin. Ja juoksussa on kuulemma sama juttu noitten kierrosten kanssa. Hei oikeesti, mua ei oo mikään juoksukisa jännänny ikinä näin paljon. Mut toisaalta, lukuunottamatta ekaa Pyynikki-juoksua oon aina kyllä tiennyt, etten jää viimeseks (ja oikeestaan sillonkin tiesin, etten voi olla viimeinen, kun pakotin äidin mukaan :) ja oon ihan kohtuu hyvä, samaa ei voi sanoa tästä lajista. Mikä idea on oikeasti harrastaa lajia, josta hallitsen vaan 1/3:n ja lopussa oon melko täydellisen lahjaton? Ehkä se on se sama juttu, joka pistää mut valitsemaan ens viikon iltarasteilla tän viikon huippusuorituksen jälkeen jo pidemmän radan...

Pitäis muuten löytää ens viikon Orava-vierailua varten polven magneettikuvat. Onneks niiden ottamisen jälkeen oon ehtinyt siirtää ne varmaan jo ties minne, kun en kyllä muista nähneeni niitä kun muutin mun kamat takasin Tanskasta paluuni jälkeen.

7 kommenttia:

jj kirjoitti...

Et sä ole viimeinen lauantaina, jos mä uskaltaudun mukaan. Olen tasaisen huono kaikessa kolmessa lajissa. Nyt vaan pelottaa keli ja vähän kaikki muukin, joten saa nähdä, jääkö väliin.

perttu kirjoitti...

Joo rauhallisesti nyt vaan, kyllä sä klaaraat. Muuten rucolasta ja kaikesta muustakin vihreästä pääsee kyllä eroon kun jättää ne kastelematta (kokemusta on). Oregano on kyllä itse kasvatettuna herkkua, jos vaan muistaa kylvää sen ja saa elämään riittävän pitkään..

Kipa kirjoitti...

Tällä hetkellä säätiedotus näyttää juurikin sopivasti illan/iltapäivän ajaksi sateen taukoamista ja 20 asteen lämpötilaa. Toki se ehtii muuttua vielä moneen kertaan, mutta jj mukaan vaan. Voidaan vaikka sopia, että jos sä selviät, niin mäkin selviän ja jos mä selviän, niin säkin selviät.

Yritän täällä myös muistutella itselleni, että ei se ole ollenkaan noloa, vaikka olis hidas ja ihan viimeinen. Aina joku on vika ja miksen sitten minä? Sitäpäitsi viimeiseltä sijalta on suunta vain ja ainoastaan ylöspäin ja ekassa tri-kisassa varmaan kaikki on mokailleet jotain, ja monet vielä kymmenennessäkin. Kun nää flunssan jäänteet nyt katois huomiseen mennessä.

Ja perttu, ensi vuonna ehkä unohdan kylvää sen rucolan, mutta niin kauan kun siinä nyt henki pihisee, toivon, että josko se siitä vielä kasvais, joten pakko kastella.

Päpä kirjoitti...

Mikset suostutellu äitiä mukaan? No ei se kyllä olis suostunutkaan :)

Fjurious kirjoitti...

Edellä mainituista huolista sutaudun kaikista vakavimmin tuohon Rucola-kriisiin. Kaikki muu hoitunee kuntoon huomenna suoritettavan psyykkisen valmennussession yhteydessä, johon sisältyy myös tankkaus.

Ja varmistin vielä tulevalta divemasterilta; EI, Suomen järvissä ei elä kotoperäisiä kipansyöjähailajeja! (jj-syöjistä en tosin ole varma, joten voit jäädä vikaksi jos sellainen on ja se syö tuon tuntemattoman kanssakisaajasi...uskaltautuukohan kaverisi vielä mukaan?)

Ja mitä siitä, vaikka olisitkin eka sieltä loppupäästä (huomaa käänteinen psyykkaus!). Sulla sentään on SININEN sponsorivolkkari. Eikä ees kupla ;). Ja henkilökohtainen cheerleading-tiimi mukana.

Hyvin se siis menee. Ei tuleva olympiavoittaja muutoin saapuisi paikalle kummitätiä kannustamaan!
Ja pahus, mun kukkauikkari on hukassa ;(.

Kipa kirjoitti...

Voi Fjurious, sä aina pelastat mut, olin sitten menossa Islantiin, vesitornille, kisoihin tai haluan tietää, voinko syödä seitsemän vuotta vanhaa zyrtecciä. Mitä mä tekisin ilman sua? Olisin aivan täysin pulassa! Joten saat anteeksi sen kukkauikkarin katoamisen. Ehkä se on samassa paikassa kun mun juhlapaitani.

Ja Pöpsy, tajusin just, että en mä viitti äitiä näihin houkutella, mullahan on sisko, joka varmasti olis ihan innoissaan triathlonista, eks jee ;)

Päpä kirjoitti...

Joo, kattellaan sitten kun oon eka käynyt joskus kiskomassa sen marathonin. Siihen meneekin tällä menolla monta vuotta,jos sen jälkeen pitää alkaa triathlonistiks. Enkä mä kyllä nyt auta tässä kisassa siihen, että et olis viimenen, tosin en usko, kyllä sieltä aina yks sua hitaampi löytyy, jollei sitten märkäpuku jää ranteisiin kiinni ;)