keskiviikkona, syyskuuta 08, 2010

Kasvisruokapäivä

Saken ohjeiden mukaisesti olen jatkanut kylmäpussin pitämistä polvessa, ja mahan syövyttämistä tabuilla, käyttänyt kolme kertaa päivässä polven keltaiseksi tekevää lääkevoidetta ja aloittanut varovasti liikkumaan. Oon siis lopettanut pelkällä pullarilla uinnin ja tänään uin osan potkuilla. Lisäks oon pyöräillyt 20 minsaa, tehnyt lyhyen kävelylenkin ja tehnyt salilla 3x10 kyykkyä kepillä. Salilla meni ihan kivasti, mutta jotenkin onnistuin eilen illalla saamaan sen polven kuitenkin vähän kipeytyyn, kun väänsin itseäni yhteen venyasentoon. Eli venyttelyssä pitää olla tosi varovainen. Tänään se polvi sit olikin taas paljon huonompi, mutta huominen menee Turussa istuessa, joten jalka saa taas levätä. Sitäpaitsi kävelylenkillä polvi ei ollut niin paha enää reilun kymmenen minsan jälkeen, eli nähtävästi sen lämpeäminen vähän auttaa. Täytynee siis pyöräilyyn ehkä laittaa siihen vielä ekstra polvenlämmitin ihan vaan varmuuden vuoksi.

Se polvesta ja siirrytään punttailuun. Koska se on nyt melko rajoittunutta, päätin tehdä asioita eräälle epäkohdalle. Mä oon nimittäin oikeasti äärettömän surkea punnertaan. Vielä pari viikkoa sitten pystyin vetään leukoja enemmän kun punnertaan sellasia oikein puhtaita miestenpunnerruksia ja asian ei nyt kai pitäisi olla ihan niin, vaikka jostain kumman syystä oon ollut aina jotenkin kohtuuhyvä tossa leuanvedossa. No, ei hätää, ohjelma kehiin. Viime vuonnahan yritin vastaavaa leuanvedosta, mutta jumituin nolosti vitosviikkoon ja lopetin. Tällä kertaa en oikeastaan kyllä tavoittele varsinaisesti sataa punnerrusta, vaan haluaisin sellasen 3x20 setin sisällyttää saliohjelmaan, punnerrus kun on hyvä liike. Meen nyt kakkosviikossa ja edistys on ollu hurjaa. Ekalla kerralla maksimi oli 4, mutta nyt mennään jo kympissä. Tänhetkinen leuanvetomaksimi on siis ohitettu :) Muutenkin oon salilla yrittänyt vähän keskittyä noihin mun heikkouksiin, eli habaan, ojentajiin ja rintaan. En kyllä silti tykkää nyt käydä sielä salilla, kun ei oikein saa tehdä mitään jaloilla. Ne 3x10 kepillä kun oli normisti vaan joku lämmittely, joten niitä ei lasketa. Pohkeita voisi kyllä varmaan alkaa pikkuhiljaa rääkkäämään ja mvsj(=maastaveto suorin jaloin ) on myös varsin polviystävällinen. Ehkä alan vähän kokeileen niitä.

Ja sit vielä siihen kasvisruokaan. En oo mikään kasvisruokaihminen, vaan ehta lihansyöjä, mutta tänään tein ihan puhtaan intialaisen kasvisruoka-aterian Pirkan ohjeilla. Setti sisälsi kurkku-limesalaattia, joka oli tosi hyvää, linssimuhennosta, joka ei vakuuttanut ja pinaattijuustoa, joka oli ihan ok. Salaattia saatan tehdä uudestaankin, muita tuskin. Mulla oli jopa kaikki ohjeissa mainitut mausteet, kun sattui hyllystä löytymään, mut jotenkin just se maustekokonaisuus ei toiminut yhtään.

6 kommenttia:

Päpä kirjoitti...

meiän geenit näköjään menee niin, että sä pystyt vetään leukoja paljon ja mä taas punnertaan

Kipa kirjoitti...

Varo vaan, kohta mä meen punnerruksissa sun ohi. Tänään menestyksekkäästi vika kakkosviikon setti, sunnuntaina testi ja tavoitteena silloin minimissään 16. Toi onkin nykyään mun ainoo ilo salilla, tänään v....tti vielä tavanomaistakin enemmän ja edes leuanveto ei innostanut eikä nyt kyllä innosta mikään muukaan. Siis ei mikään. Ens viikon on oltava parempi, ei tästä muuten mitään tule.

Päpä kirjoitti...

no kattellaan, edelleen pistellään niitä punnerruksia kuntopiirissä yhteensä 200... mut jossain vaiheessa vaihdetaan leukoihin kait, toivon ettei yhteismäärä ala ihan siitä punnerrusten määrästä.... sit mä ehkä otan sut siinä kiinni.
Toivomme parempaa ens viikkoa. Meillä on huomena harkkaturnee Hämeenlinnassa

Kipa kirjoitti...

Siis väännätkö muka oikeasti 200 punerrusta oikeaoppisesti (nenä, rinta ja reidet hipasee maata). Jos joo, niin en saa ikinä sua kiinni ja oot kyllä kova. Kyllä mäkin hinkkaan sellasia kädet vain 90 asteen kulmaan punnerruksia aika paljon, mutta niiden teho on vähän kyseenalainen. Ja kahdellasadalla leualla voittaisit kyllä varmaan kaikki miestenkin sarjat leuanvetokisoissa!

Kipa kirjoitti...

n=nn

perttu kirjoitti...

Tein kans tota kurkkusalaattia ja oli ihan maukasta ja helppoa. Maistui ainakin joltain toisin kuin pelkkä kurkku lautasella. Ja noin päin en leikkaa kurkkua enää koskaan kuin tuossa kuvassa, 30 vuotta tuolla tavalla leikattua kurkkua saa riittää ;D Linssistä saa kyllä hyvät ja ravitsevat muhennokset mutta niissä sais olla mun mielestä tomaattia mukana.