torstaina, kesäkuuta 30, 2011

Viimeistelyä.

Kisojen viimeistelyyn kuuluu luonnollisesti neljän ja puolen tunnin reenit kolme päivää ennen kisoja. Eli keskiviikkoaamulla uimaan, vähän rajoitin ja uin vaan 2.9k (siis missä vaiheessa mun elämässä melkein kolmen kilsan uinti on muuttunut vaan-sarjaan?). Vähän kyllä lusmuilin, koska tein 300m:n potkut räpylöillä. Setti sisälsi myös mm. 10x50 siten, että oli tarkoitus saada noiden vetojen yhteisaika mahdollisimman hyväksi. Iltapäivällä/illalla sitten vielä kesän pisin pyörälenkki, joka oli siis 3h15 min, eli muille ei mitään, mulle tosi pitkä. Silvia kulki kivasti huollettuna, oli pakko viedä, kun vaihteet oli oikeasti melko heikossa hapessa, enkä oikein saanut enää edes isointa eturatasta käyttöön ollenkaan. Aurinko paistoi ja rumat rusketusrajat pahenivat. Viikko ei ole muuten sinänsä mennyt putkeen, että jätin yhden uinnin ja yhdet mäkivedot väliin tuon orastavan flunssan vuoksi. Samanlainen puolikuntoinen meininki on jatkunut tosin siitä huolimatta, mutta toivotaan, että lauantaina olisin ihan terve.

Tänään vielä aamulla löntystelyä 4x10 minsaa. Siis tyyliin jotain 6 minsan kilsoja ja 2.7k uintia. Valaat ovat vihdoin vallanneet Samppalinnan nopeat kuntouimarit radan. Itselläni on tästä muistutuksena jomottava poski, kun yhtäkkiä kuin tyhjästä edellä oli rintauimari, joka potkaisi poskeen. Kyseinen täti ui muuten sata metriä siinä ajassa kun mä kaks. Enkä mä uinut kun normiläpsyttelyvauhtia.

Sitten voikin alkaa jännittämään. Tänä vuonna mulla onkin vähän eksoottisempi huoltaja mukana, kun ystäväni Tanskasta (joka on kyllä puolalainen) tulee tänne huomenillalla. Pääseepähän vihdoinkin näkemään, mitä varten meitsin yleisin vastaus kysymykseen "What have you done today?" oli "I had swimming/cycling/running/gym training."

Kisat jännittävät jo siksikin, että kisojen uintiosuudesta on tulossa varmaan melkoinen, sen verran paljon on osanottajia tulossa viivalle. En myöskään ymmärrä, miten aikovat saada kaikki mahtumaan vaihtopaikoille (nopean vilkaisun mukaan osallistujia on yli 200!) ja peesausta tulee kyllä varmasti tapahtumaan, kun porukkaa on kuin pipoa. Jos meinaan säilyttää viimevuotisen neljännen sijani, pitää myös vähän vissiinkin venyä suorituksissa: sen verran paljon nimiä naisten osallistujalistassa näyttää olevan ja muutaman nimenkin tunnistin. Kokonaisuudessaan toivon tuollaista viiden minsan parannusta aikaani. Uinnista pitäisi kaiken järjen mukaan lähteä vähän pois, kun reitti on kai vähän lyhyt ja jo 1500:n enkka altaassakin törttöilylläkin on alle 27 minsaa. Tosin reitin pituus voi aina vaihdella ja mä voin uida tuplamatkan kiemurteluillani. Pyörässä toivon edes puolen minuutin parannusta (jonka voin kyllä ottaa vaihdoista suureksi osaksi ja olemalla pudottamatta juomapulloani), mutta juoksun olisi syytä parantua vähän enemmänkin; viime vuonnahan olin juossut vain pari kertaa kympin ennen kisoja, enkä muistaakseni kertaakaan lujaa, nyt olen raastanut kamalia "3 kertaa coopperi putkeen" reenejä muutaman. Jos muistan, pitää vika ylämäki pyörällä ottaa vähän enemmän rauhassa, sillä oikeastaan viime aikoina juoksu pyörän jälkeen on sujunut ihan hyvin, jos olen vain muistanut höllätä vähän vikoilla kilsoilla (tätä en todellakaan muistanut juhannustri:ssa).

Että nähdään sielä. Ja tutuille tiedoksi: olen tosi epäsosiaalinen ennen kisaa, joten silloin en varmaan edes moikkaa ketään. Kisan jälkeen voi sitten juttu luistaa jo paremminkin.

PS. Aika helposti se kämppä sitten löytyi. Ei se nyt ole sielä Haagassa, mihin olin kovasti orientoitunut ja toivonut, mutta jokerilinja kuljettaa Oulunkylään ja tarvittaessa myös Pirkkolaan. Jos on lunta, pääsee vierestä hiihtämään ja jos laiskottaa, menee metrokin aika läheltä. 50 radan uimahalliin on pari kilsaa ja kai sieltä jotenkin pyöräilemäänkin pääsee. Sitten toivotaan, että kämppä ei ole kauhea, koska otin sen sokkona...

4 kommenttia:

Ninni (energianurkkaus.vaikuttajamedia.fi) kirjoitti...

Eksyin lukemaan, ja luen kyllä jatkossakin. :) Tsemppiä lauantaille!!

Kipa kirjoitti...

Kiva kuulla. Mun lukijakunta vain kasvaa. Mä olenkin tainnut jo käydä sun blogia lukemassa Pian Kaukomaran linkeistä :) Toivottavasti seun jalat paranee pian. Noissa vaivoissa taitaa maltti olla valttia. Mä opin sen noin kahdennellakymmenennellä kerralla.

Ninni (energianurkkaus.vaikuttajamedia.fi) kirjoitti...

Ai, sä oot sinne eksyny. Puumerkkiä saa jättää. ;) Mä tulin tänne juoksufoorumin kautta, kun eksyin Kiskon ketjuun.

Mä yritän ottaa oppia teiltä pitempään treenanneilta mm. näissä vamma-asioissa ja yrittää hidastaa heti, eikä liian myöhään. Se tuntuu vaan yllättävän vaikealle. :/

Pia [Kaukomara] kirjoitti...

No ehkä nähdään sit Kiskossa, jos notkut pitkään paikalla kisan jälkeen! Kauhee hellekisahirvitys taas tulossa ja nyt on töissäkin ihan vetämätön olo, kun on sisälläkin kuuma...

Joidenkin minuuttien tulosparannusta toivon minäkin.